Min träningsrutin & bra träningsvideos

Hejhej kompisar! På request gör jag nu ett inlägg tillägnat min träning. Jag har säkert sagt det här förut men jag tränar oftast på mån, tis, ons, fre, och söndag. Mina "restdays" är alltså torsdagar och lördagar. Men ibland blir det såklart annorlunda. Vanligtvis innebär detta cirka tre träningspass med instruktörer på Sats, då något av dessa pass (högst upp de jag går på oftast):

- High Performance intensity

- Shape

- Crossfit

-Hot mojo

- Absolution

- Bootylicious

De två andra gångerna jag tränar jag själv i 15-60 minuter, allt beroende på hur jag känner. Då brukar jag värma upp lite med squats, hopprep, och ibland lite armövningar med resistansband. Sen kör jag någon av dessa workouts från youtube, ääälskar Sarahs day och hennes träningar. Sen brukar jag avsluta med den där 4 min plank workout. Och sen stretcha!

Sen skulle jag vilja påpeka att jag är rätt aktiv när jag inte tränar också. Jag cyklar överallt, och går en del. Detta är superviktigt ifall man vill förbättra sin metabolism och öka kalorierna man förbränner när man är i viloläge.

Några kanske tycker att jag tränar för mycket, några för lite. Men huvudsaken är att göra något aktivt, det är så viktigt! Jag mår jättebra av att träna hårt, så fort jag inte gör det blir jag smått deprimerad. Sen lyssnar jag såklart på min kropp, ibland känner jag bara inte för att köra ett pass.

Ett tips för er som vill träna men ofta avbokar era pass i sista minuten för att man inte orkar, eller hittar på någon bortförklaring, är att gå till gymmet ändå, men träna själv istället. Bara lite grann, göra det du känner för, kanske bara stretcha och foam-rolla lite. Då får du in vanan att gå till gymmet (eller gör det hemma!!) och du "sviker" inte ditt löfte till dig själv vilket i sin tur bara får dig att må sämre.

Hoppas detta gav er lite inspiration och idéer :)

Puss

-

Gillar

Kommentarer